Life is Feudal Recenze

8.5

Hodně dobrý

7.4

Čtenářské hodnocení

Life is Feudal

Recenze

Když se řekne RPG s otevřeným světem, první se většině lidí vybaví Minecraft, který tento žánr de facto definoval. Od té doby se ovšem objevilo i velké množství jiných her, které z něho více či méně vycházejí.

Jednou takovou hrou je i středověká Life is Feudal. Ta by se dala nejlépe popsat jako Minecraft s normální grafikou, který částečně vychází i z her jako Rust nebo DayZ. Oproti nim je ovšem mnohem obtížnější, což nároční hráči ocení. Když si chcete postavit byť jen ten nejobyčejnější příbytek, nestačí párkrát kliknout – musíte si pěkně počkat.

Oproti dalším podobným hrám se Life is Feudal rovněž odlišuje výrazným důrazem na kooperaci. Když se jednou rozhodnete, že budete kovářem či farmářem, prostě jím budete – podle hesla nikdo neumí všechno. Hra se odehrává na serveru pro 64 lidí a vy budete muset hledat někoho, kdo vám pomůže s tím, co sami nezvládnete – jinak se hraní Life is Feudal změní v nekonečné čekání.

Ocenit je potřeba grafickou stránku hry. Vše je detailně provedené, nebudete mít pocit, že hrajete hru, kterou někdo sesmolil na koleni za večer. Trošku v kontrastu s tím jde, že většina interakcí probíhá skrz kontextová menu. Z nich si vyberete, co vlastně chcete udělat, a možností je bezpočet. Cokoliv si zamanete, to jde. Nechybí navíc možnost měnit i terén, takže můžete bydlet v tunelu, nebo si sám sobě postavit horu i s opevněním.

Celkově je Life is Feudal velice zdařená hra, u níž se nemusíte bát, že vás budou obtěžovat trollové a vtipálci. Laťka obtížnosti je nastavena tak vysoko, že je to bezezbytku odradí, a vy budete mít dostatek prostoru pro svou kreativitu i spolupráci s ostatními. Tak už začněte přemýšlet – budete chovat koně, prodávat obilí nebo tvořit kouzla z ocele?

Hrát teď

Klady

• Originálnost